Tuesday, November 15, 2016

Menghitung hari...detik demi detik....

Salam semua....how's life? hope verything ok...aku skarang tengah menghitung hari dah....kalau ikutkan due, ujung minggu ni = 20 nov 2016....tapi kalau ikut pengalaman lepas, both awal seminggu dari due..maka mmg dalam this week berpotensi tinggi aku akan bersalin...cuak weh walaupun ini kali ketiga...tetap risau nak menghadapi saat tu.maklum lar perjuangan idup dan mati..melibatkan dua nyawa...aku dan baby...ya Allah semoga dipermudahkan segala dan selamat semuanya...

hajat hati aku kalau boleh harap biarlar baby kluar lewat skit kali ni...kalau kluar time cuti skolah nti (25hb), senang skit keje en.syed..takla die kelam kabut nak urus aku, baby dan anak2 skolah lagi..nak gosok baju skolah tu sume..aku risau die tak menang tangan....tapi now, aku harap at least sekurang-kurangnya biarla selepas 17 nov baru baby kluar....sebabnye 17hb ni ade majlis penyampaian hadiah kat sekolah hariz...Alhamdulillah hariz dapat keputusan cemerlang tahun ni..bolot 4 hadiah iaitu tempat pertama dalam kelas & dlm darjah, 2 subjek matapelajaran cemerlang (bm&Bi) dan hadiah topten....teruja sangat tau..hariz pon sangat berharap kami semua dapat hadir tengok die amik hadiah atas stage tu nanti....

mase pertengahan taun aritu, hariz dapat no.1 die request nak kete kontrol...so beli lar utk die seketul n adik seketul...akhir taun ni die request kalau dapat no.1 die nak robor, no.2 die nak congkak dan klu no.3 die nak yoyo....sekali die dapat no.5 daa....zaman skrg walaupun ade 15 subjek tapi hanya 6 subjek teras (UPSR) jer yang dikira untuk menentukan kedudukan dalam kelas.zaman aku dlu markah utk sume subjek tambah2 dan bahagi bil subjek kan...baru la puas hati.hehe..keputusan hariz ok, still dapat sume A untuk sume subjek kecuali seni..kami satu kluarga mmg fail la klu bab2 seni ni...hehe..cume walaupon dapat A tapi markah untuk BI & BM penulisan die merosot skit..dapat 84 dan 83 jer.so markah ni lar effect kedudukan die dalam klas untuk akhir taun ni..but untuk majlis anugerah tu, cikgu campur kputusan tgah taun dan kputusan akhir taun.so hariz dapat no.1 smula..YEAY!!!! ni membuktikan markah die x beza sgt dgn kwn2 yang dpt no.1-no.4..so i is lega..hehehe...mula-mula aku mmg tanak bagi hadiah la since die dapat no.5...en.syed nak bagi gak hadiah saguhati but i said NO...sbb aku tanak die rase tak kesah la dpt no brape , hadiah tetap dapat...NO ye..aku x suke gitu..if u nak reward, msti berusaha untuk dapatkannya...klu xdpt means sila cuba lagi lainkali...hahaha...

tapi bile dapat jer surat dari sekolah memaklumkan hariz dapat no.1 dan dapat naik stage di majlis anugerah tu nanti, so boleh dapat hadiah la...hehe...so belikan die robot seperti yang dimintak..adik pon dapat gak sektul motorsikal...both diorg pilih sendiri..but aku de beli 1 robot yang agak canggih dan mahal untuk hariz....ingat nak bagi surprise mase 17hhb tu nanti...harap2 die happy lar nti...sbenarnya lebih kpd hadiah standby if aku terbersalin awal...muahaha....hariz seorg yg sensitip.die mesti frust klu aku / en syed tak dpt hadir whatever event yg die kene masuk...huhu..aritu ari sukan sekolah die, aku tak attend sbb outstation 2 hari pon, smpi skrg die ungkit okeh..huhu..so better standby..haha

so itu jela untuk kali ni..ingat nk upload gambar skit tapi tenet lembab plak..so malas nak tunggu..lenkali la eh..hehehe...last but not least, doakan aku selamat bersalin ya..tq guys...


~ preggy mommy~







0 comments:

 

MOONCHILDLIFE. Design By: SkinCorner