Monday, February 14, 2011

aku sebiji bola....aku juga la sebijik mentimun...

idup kite ibarat bola jer kan...org tendang ke kiri, maka ke kiri la kite..kadang org sepak ke kanan, maka ke kanan la kite..sekali sekala org tanduk, ke gol kite masuk..maka menjerit la seluruh alam meraikan kejayaan kite...kite dicium dan dipeluk2 waktu itu....tapi acapkali nye kite diterajang sesuke hati..yg pelik bin ajaibnye, kite plak disalahkan bile tidak mencecah gawang gol.....sedangkan kaki org yg menyepak bola itu yg patut disalahkan...tp apakan daya, sebiji bola tak leh bersuara...maka terima sajalah walaupun dalam hati ini memberontak...

tapi bos kecik aku kate...kite ibarat mentimun..bile digelek oleh durian, kite terluka dan bile kite mengolek atas durian pun....masih kite juga yang akan terluka....

cume...bile durian dah bertukar jadi tempoyak, baru la kite berpeluang utk membalas dendam..time tu...."TIMUN, ko tenyeh la tempoyak tuh sepuas2nye..." hikhikhik....

*masih menunggu...bile lar agaknye durian tuh nak bertukar jadik tempoyak...haha


** bos, aku merajuk nih....xnk pujuk ker?huhu

4 comments:

srikandi said...

bile org tu dh jadi tempoyak bagitau aku gak. kite tenyeh die sesama...muahahah

teruTERUbozu said...

aku tak mau menenyeh sesama..aku jadi referee bleh?tiup wisel jek...pheeewiiitttt!!!!
tenyeh lagi kuat!!!

ahakkkssss =)

moonchild said...

srikandi:aku mmg x sbr tgu die bertukar jd tempoyak..hehe

teru:boleh..boleh...ko beli wisel siap2 tau...hehe

faizhamsidi said...

hahaha. this is hilarious! mentimun dan durian. :)

 

MOONCHILDLIFE. Design By: SkinCorner