Friday, July 1, 2011

~mimpi~

erm...benar kah mimpi hanya sekadar mainan tidur? bagaimana pula mimpi yang same itu berulang lagik?suatu petanda kah?

isnin yang lalu....aku mimpi bahawahari kiamat telah tiba...angin bertiup kencang,suasana kacau bilau...sume org menjerit2 suruh bertaubat...dan ada pula suara2 yang mengatakan bahawa sudah terlambat untuk bertaubat kerana pintu taubat suda tertutup....gerun?memang sungguh menggerunkan hingga aku terjaga dari tido...time2 tuh jugak rase nak bangun n solat...bersujud pada yang Esa memohon keampunan...tapi malangnye saat itu aku keuzuran..maka, hanye berzikir dalam hati sajer la...

hingga arini aku teringatkan mimpi itu...apa kah maksudnya?petanda apakah itu?atau hanya sekadar mainan tido?

ini merupakan kali kedua aku mimpi tentang hari kiamat..dulu 1st time mase diploma...setelah beberapa taun berlalu,kini aku dapat mimpi yang same lagi? ade apa2 makna ker?petunjuk untuk aku supaya bertaubat?

Ya Allah yang maha pengampun lagi maha menyayangi, aku mohon keampunan dariMu atas segala dosa2 dan kelalaianku..aku mohon petujuk dan hidayahMu agar aku menjadi hambaMu yang taat dan sesungguhnya Ya Allah, aku mohon kau cabut la nyawaku sebelum tibanya Hari Kiamat itu...tak sanggup rasenye aku melaluinya dan aku bimbang kalau2 aku kalah jua pada rayuan syaitan saat itu yang pastinya akan terus mencuba menyesatkan semua umat Nabi Muhammad S.A.W hingga ke detik terakhir...Bantu la aku Ya Allah..lindungilah aku yang lemah lagi hina ini..sesungguhnya Kau lebih maha mengetahui dan maha mengasihani...amin...



2 comments:

srikandi said...

aku rase masa dip dulu pun ko ade mimpi macam ni n pastu ko marah sebab dlm mimpi tu aku tak tolong ko even ko dah mtk tolong...kan?..kan?

ALL ABOUT ME said...

muahaha.....ko pun tahu kan..aku slalu mimpi merepek...hehe

 

MOONCHILDLIFE. Design By: SkinCorner