Tuesday, December 20, 2011

moral of the story

Masa: 8.30 pagi tadi, aku kol si A nih..unit lain lar...tp berkaitan ngan keje aku..fail dari unit die kena turun utk diselesaikan oleh unit aku...baru leh serah pada client nti..so kalau lambat,unit aku lar kena maki ngan client slalunyer...memandangkan aku ni dari ari jumaat lagi menunggu fail tuh turun tp x turun2 smpi skrang...aku kol lar die smalam tp die xde..aku pesan kt kwn die...but no respon...maka,pagi nih aku kol die lagi....

aku: salam..fail tuh sume dah siap rekod?nape tak turun lagi nih?dari jumaat sy tgu...
A: owh...dh siap puan tapi semalam takde org nak angkat...
aku: xde orang angkat?xpe la..jap saye suh staff saye gi naik,tolong awak angkat..
A: eh,takyah puan...saye nak semak sekali lagi lar sebelum anta.
aku: semak lagi? erm,xyah lar...awak anta jer dulu..nti kat bawah nih kami rekod jugak
A: tak leh puan...saye nak semak jugak sebab fail nih banyak.kalau ilang nanti saye kena.
aku: ok la kalau camtuh tapi dalam kul 10, mesti turun ek..
A: tapi pagi ni takleh puan,saye kena dengar taklimat sbpa...
aku: pulak...so petang karang lar mesti turun ek...
A: ok.

jam 3.00 petang, aku kol lagi si A nih sbb fail tuh tak turun-turun...

aku: salam A.mane nye fail tuh?dah kul 3 pun tak turun lagi
A: ala puan,nanti saye siap saye anta la...banyak nih...8 kotak
aku: eh,pe plak 8 kotak..6  kotak jer kan..lagi 2 tu bermasalah,jgn turun dulu...saye nak 6 kotak tu jer dulu.
A: yelah, 6 kotak pun banyak...ssaye banyak keje..saye sorang buat sume nih, mane sempat...
aku: awak kan nak semak jer,ape yang lame sgt...
A: yelah,saye kena rekod dulu..baru semak
aku: dari ari jumaat,awak rekod tak siap-siap lagi? semalam awak buat ape?
A: lar...smalam saye ingat fail tuh tak siap lagi,pagi nih saye baru nak rekod.
aku: hah? pagi tadi cakap nak semak jer...nih baru nak start rekod plak...bape kotak dah siap?
A: kotak pertama nih pun x siap lagi...saye banyak keje...saye bla...bla...bla.....
(aku memang dah tak dengar ape die cakap sbb otak aku dah mengelegak...sah-sah die tipu aku pagi tadi...bengang tul lar....)
aku: saye tak kira,esok saye nak jugak fail tuh turun
A: nani lar saye cakap kat B ( bos unit die) suh org lain tolong saye same..
aku: tak payah..biar saye jer cakap ngan B.

aku pun kol la B...

B: ye puan..pagi tadi A taklimat sbpa...
aku:masalahnye dari ari jumaat die rekod,takkan tak siap-siap lagi
B: banyak puan...bla...bla...bla....
aku: saye tak kira lar..esok suh die anta jugak...cakap lain,buat lain...
B: ok...

dan aku tahu B tuh stakat ok jer lar...sah-sah esok fail tuh takkan turunnyer...sbb si B ni org kuat big bos kat ofis nih...big bos mmg ikut sume cakap si B ni...so si B memang doplohpatjam,org lain jer memanjangnye salah...die dan anak buah die TAKKAN PERNAH BERSALAH...huhu

cume aku nak tekankan kat sini....

1) aku benci betul org menipu nih...len kali kalau nak menipu pun biar lar cerdik skit...nih tak dah bodoh tuh ade ati nak menipu aku....sah-sah terserlah tahap kebodohan ko tuh tau tak!!! beli org dah reveal kan tahap kebodohan ko,ko dah tak reti nak pusing kot mane dah,baru lar terhegeh2 nak mintak bos ko tolong cover kan...menjengkelkan tau tak!! org macam ko memang patut kena exit policy....

2) nih jugak lar yang orang kate kuman seberang laut nampak, gajah depan mata ko tak nampak...asyik cari salah anak buah org,time anak buah sendiri wat salah sebakul plak alasan ko nak tolong cover...

3) kite nih keje dalam satu kapal....bile sorang wat perangai mcm ni,satu kapal tenggelam....akibatnyer,nih tukang jual tiket kapal lar tukang kena jawab kat client ari-ari tau tak...

4) adat mentimun....adat melukut di tepi gantang....ini lar nasib aku yg akan tetap nampak buruk di mata big boss nanti..

moral of the story: sila isi borang tukar cepat-cepat...mmuahahahaha

0 comments:

 

MOONCHILDLIFE. Design By: SkinCorner