Wednesday, December 14, 2011

update tergesa-gesa...

hariz ucuk kesayangan aku kan menginjak usia 2 tahun by end of this month...jap jer mase berlalu kan...so sblum terlupe,baik update skit progress die...

1) skang tengah musim mengajuk....buat bunyi pe pun, aksi mende pun..sume die ajuk...

2) kenal dah binatang2 n bunyi binatang....tgk gambar sheep,sebut...shipp..then kuarkan bunyi     emmmbekkkk..hikhikhik...yg len pun die kenal cam .tiger..zebra..monkey...duck..cock....elephant...cat.

3) pandai dah buat peace...thumbs up...thumbs down...give me 5....calit...

4) sgt suke pada pompuan..baby ker kakak ker...makcik ker...sume die suke n reti nak sebut...hehe

5) pandai berlakon jugak...jap2 berlakon tido..jap kang berlakon jatuh tergolek sampai pengsan kononyer..jap kang jerit adoiiiii...mcm tgk sakit sgt2...then bile kite gi tgk,die pun gelak kan kite...sgt comei....aku suke sgt...

6) rajin bace buku...kejap buku kaler...pakse aku kaler ngan die..dh la x bg aku pilih kaler sendiri,sume die yg bagi..dan asyik la aku dapat kaler pink memanjang...hehe...pastu bawak plak kuar dictionary die..abih gamabr die suh aku explain kat die...paling suke gambar aeroplane,bas,car,crocodile,motorbike dan mcm2 lagi..slalu aku tgh sibuk nak masak,die sibuk suh aku baca buku....kang aku sibuk nak gosok baju,die sibuk nak suh aku main bola ngan die...

7) suke dera pakcik majid....paksa pakcik majid ikut arahan die..kekadang sian aku tgk org tua tuh..kejap hariz suh atok duduk sebelah die..jap kan die paksa pulak org tua tuh baring sbelah die,teman die nak menyusu....jap kang die ajak plak org tua tu gi round-round kat luar....

8) dulu kalau mandi aman damai jer...sekarang kalau mandi macam nak berperang dlm bilik air tu..sbab? die nak gosok gigi tapi tanak gosok lidah...mcm2 taktik dh aku wat nak kuarkan lidah die tapi kuar 2 saat jer..takdan aku nak berus,dah masuk balik ke dlm smula..geram nyer lar...last2 lidah die x kuar,anak tekak aku yang terkeluar...huhu

9) semakin terserlah tahap kedekutnyer...aku bukak kan air kotak die,jangan cuba2 sedut dulu sebelum die..akibatnyer nti,die tanak dah yg tuh,die suh bukak yang baru jugak...biskut pun tanak sekerat,nak satu konon..pastu aku jugak tukang perabih nyer...

10) jadual tido pun dah berubah..kul tido awal...bawak masuk bilik kul 8pm pun,die ok jer tido trus...skarang?selagi die tak tetido sendiri depan tv tuh,jgn harap lar nak masuk bilik..kang die memekak plak tgh2 mlm tuh...so paling awal die tetido pun kul 10.30...maka aku pun begitu lar jua...bile tido lambat,die bangun lambat gak esok..aku?jangan mimpi la kan...harus bangun cam biasa...huhu

last but not least....

dah pandai pilih mainan sendiri...ade sekali tuh kat the store..ayahnye nak belikan die bigfoot...die tanak..die nak treller yyg bwk kete kecik2 tuh..masalahnye kt umah dah de treller tuh...so kami tanak la beli mende yg same kan...jenuh lar pujuk die amik bigfoot tuh..die tetap tanak ok..sanggup die x dpt mainan lgsg dr dpt yg die x berkenan...last2...aku jugak dapat kuarkan idea bijak utk bodek die...aku tunjuk die patung binatang2..trus die teruja n setuju ngan pilihan aku...so baru lar bole gerak dari tempat tuh tau..huhu


i love u sayang..love u till the end of time.....tak kira apa pun yang die buat,sumenye mampu wat aku tersenyum bile mengenangkannye..:-)

4 comments:

srikandi said...

aku baca entry ni dengan senyum yg memanjang.....aku dapat bayangkan kecomelan hariz mase tgah buat xtvt yg ko list kan ni...alolololo...

Moonchild said...

ye..time byg kan..time mengimbag kembali mmg comel..tp time realiti kekdg memang menguji kesabaran..hehe

Faiz said...

haha. saya pun senyum baca entry ni. ada yg saya baru nak merasa, ada yg belum. :p

skyjuice said...

ayah hariz camner plak?hahaha...

 

MOONCHILDLIFE. Design By: SkinCorner